Duben 2009

Rychlí a zběsilí

27. dubna 2009 v 21:36

Akční
USA, 2009, 107 min
Dokonale poladěný model. Luxusní vybavení, nablýskaná kapota a pod ní osvědčené součástky, které mu dodávají punc výjimečnosti. Tak nějak by fanoušek rychlých kol popsal čtvrtý díl slavné akční série, jehož název je tentokrát modifikovaný do podoby Rychlí a zběsilí. S předchozí částí, která se odehrávala v Tokiu, v prostředí vyznavačů školy smyku, čtyřku spojuje jenom jméno režiséra Justina Lina a hlavní hvězda Vin Diesel, která si půdu pro návrat v Tokijské jízdě připravila cameo roličkou.

Ocitáme se v Dominikánské republice, kde hodlá Torrettova skupina rychle a zběsile ukrást "pár litrů" benzínu z jedoucího konvoje. Velkolepá akční sekvence jen předjímá tempo, jaké bude Justin Lin po zbytek filmu diktovat. Po ostrém střihu se ocitáme v Los Angeles, kde narazíme na druhého "ztraceného syna". Brian O´Conner (Paul
Walker, který se objevil v prvním a druhém dílu) zůstal věrný policejní placce. Právě se snaží rozkrýt drogový kartel, jehož členové pašují drogy do Spojených států přes mexickou hranici nebezpečnými spanilými jízdami podzemními tunely. Mistr volantu O´Conner získá od nadřízených oficiální posvěcení oprášit své řidičské umění a proniknout do tohoto gangu coby jeden z řidičů
. Stejný záměr, nicméně mnohem osobnější cíl, který se nesluší prozrazovat, má i Dominic Toretto. A tak se oba sejdou na startu nelegálního závodu, jehož vítězové získají pochybné právo stát se členy gangu a pracovat pro něj jako námezdní jezdci. Znovu tak budou řvát motory, pneumatiky trhat asfalt a proteče i pár litrů krve. Tahle jízda rozhodně není pro čajíčky. (oficiální text distributora)

My Bloody Valentine=o)

19. dubna 2009 v 19:43
Jízda do pekla právě začíná. První 3D horor!
Horor/thriller, USA, 2009, 101 min., od 18 let
My Bloody Valentine
Kinopremiéra v ČR 30.4.2009 s titulky
Režie: Patrick Lussier
Herci: Jensen Ackles, Jaime Kingová, Kerr Smith, Betsy Rueová, Edi Gathegi, více...


O filmu:
Dlouho pohřbená noční můra se vrací do malého městečka v jednom z nehorších hororových příběhů, tentokrát ve zcela unikátní podobě. Krvavý valentýn 3D, remake filmu z roku 1981, který sám Quentin Tarantino nazval "nejlepším hororovým filmem všech dob" používá ty nejmodernější technologie a dostává tak diváky doslova doprostřed hrůzostrašných zážitků.

Tragédie, která se v městečku Harmony stala před deseti lety, změnila toto malé provinční město napořád. Nezkušený horník Tom Hanninger zavinil v té době nehodu, při které v důlní šachtě zůstalo uvězněno a zahynulo pět mužů. Jediný, který přežil - Harry Warden leží od té doby v kómatu. Přesně rok po tragédii, na den svatého Valentýna ožije a brutálně krumpáčem zavraždí dvacetdva lidí.

Deset let poté, se Tom Hanninger vrací zpět do rodného města. Stále ho ale pronásledují myšlenky na lidi, které jeho chybou přišli o život. Kromě temné minulosti zápasí s nevyřešenými city k bývalé přítelkyni Sarah, která je nyní provdána za jeho přítele Axela, místního šerifa.

Této noci se ale po letech klidu a pokoje vrací něco z temné minulosti. Kdosi s maskou horníka a krumpáčem v ruce se vydává na svou zabijáckou pouť a jeho stopy se stále více přibližují. Tom, Satan a Axel začínají mít podezření, že je to Harry Warden, který se pro ně vrátil.

O produkci

V roce 1981 byly podobné hororové filmy na svém vrcholu, což dokazují tržby filmů jako Halloween nebo The Last House on the Left. A pak přišel kanadský kontroverzní snímek My Bloody Valentine a jeho velká obliba zaskočila i samotné tvůrce. Nyní přichází remake Krvavý valentýn 3D a přináší faktor strachu povýšený díky technice o několik úrovní.

"Jde v podstatě o mix klasického dobrého hororu se špičkovou technologií dnešní doby," říká režisér Patrick Lussier. "Když jsem poprvé uviděl 3D, tak mě to úplně dostalo, stejně jako ostatní. Ta technika vás doslova přiková k sedačkám. Takže jsme vzali ten úžasný příběh a využili momenty, které technika 3D dokázala udělat ještě děsivějšími než v originále," dodává producent Jack Murray.

Michael Paseornek, prezident Lionsgate a výkonný producent Krvavého Valentýna 3D k tomu dodává: "Náš film využívá tradiční techniky doplněné o speciální efekty plus dimenzionální rozměr, který nám umožňuje dostat divákovu pozornost tam, kde ji zrovna potřebujeme mít. Je prostě skvělé, co 3D technika dokáže."

Při hledání režiséra, který by tento žánr mistrně natočil narazili na člověka s rodokmenem, který jim absolutně vyhovoval. Patrick Lussier, střihač filmů jako Scream, Dracula 2000 a New Nightmare byl dlouholetým spolupracovníkem mistra hororů Wese Cravena.

"Patrickova představa byla hned od počátku spjata s 3D technikou, protože dokáže umocnit silné hororové scény a úplně vás pohltí, ale na druhou stranu potřebujete ve filmu mít i místa, kde si může divák oddychnout a vychutnat si samotný příběh. A 3D technika spolu se speciálními efekty, kaskadéry a kostýmy vám toto umožní opravdu vrchovatě," říká producent Murray.

"Těžko si dokážu představit, že bychom to dělali s někým jiným než s Patrickem. Byl pokaždé perfektně připraven, přicházel s mnoha nápady a jeho zkušenosti ze střihání podobných filmů mu umožňovaly představit si, jak bude film nakonec na plátně vypadat a co potřebuje od jednotlivých scén," dodává producent.

Patrick Lussier byl od počátku nadšen představou, že bude točit remake takové ikony kanadského filmu jakou bezesporu první verze z roku 1981 je. "Nabídka na tuto práci mě opravdu překvapila a ze začátku jsem nebyl úplně přesvědčen, že chci pokoušet štěstí na něčem, co již bylo s takovým úspěchem natočeno, ale po přečtení scénáře jsem naprosto jasně viděl možnosti, které tento film i po tolika letech skýtá," říká režisér a pokračuje: "Jde vlastně o takový milenecký trojúhelník. Ale co jiného byste také čekali od filmu, který má v názvu slovo Valentýn. Ale tento trojúhelník se nám trochu pokřivil a výsledkem tohoto pokřivení se nám trojúhelník zabarvil krví."

Pro Lussiera bylo velmi zajímavou částí filmu právě užití 3D technologie. "Strach, klaustrofobie a pocity jsou hlavním hnacím prvkem našeho filmu a 3D technika nám umožnila jít ještě dál a vtáhnout diváky do samotného dění filmu," říká Lussier, který se učil u mistra hororů Wese Cravena. "Všechny Wesovy filmy jsou založeny na postavách a tím jsem se snažil držet i já, protože pokud necháte postavy a příběh vystoupit hned na začátku, tak vám hororové scény budou samy vypadávat z děje a vy se nebudete muset soustředit kolik krve musíte umístit na plátno," říká Lussier.

Herec Kerr Smith, který hraje šerifa Axela, oceňuje režisérovu chuť o překonání limitů klasického hororového žánru: "Jdeme do kina a chceme prožít něco, co jen těžko můžeme zažít v reálném životě. Lidé se normálně tolik nebojí jako v hororech, ale i tak to může být zábavné."

"Pokud se mi podaří dostat diváky tak blízko k postavám, jak je to jen možné, tak pak mám šanci je při opravdu dobrých scénách doslova dostávat ze sedaček. A právě technologie 3D toto umožňuje a diváci se pak cítí jako součást samotného příběhu. Úplně je ten příběh pohltí a oni jen nekoukají z první řady, ale zúčastňují se sami hororu," říká Lussier k 3D.

Nic z toho by ale nebylo možné bez špičkové technologie vyvinuté společností Paradise FX, kde dokonce několik efektů vyvinuli speciálně pro tento film. "Když jsme se rozhodli, že uděláme film technologií 3D, tak jsme naštěstí narazili právě na Paradise FX a oni nám umožnili dělat věci, které se naprosto vymykají všemu, co bylo doposud natočeno technologií 3D," říká Lussier a dodává: "Naše speciální kamery byly dokončeny teprve den před natáčením a vše bylo vytvořeno vyloženě pro tento film.

Odevzdání se naprosto dokonale celému projektu stejně jako kreativita umožnily tvůrcům dosáhnout vytyčených cílů v souvislosti s technologií 3D. "Měli jsme neskutečné štěstí, že jsme v týmu měli lidi, kteří chtěli vytvořit ten nejlepší možný 3D film tak, aby diváci vřískali strachy i nadšením při každém druhém záběru." říká režisér.

Jensen Ackles, který ztvárnil roli Toma, říká, že se těší do kina na jeden moment, kdy horníkův krumpáč poprvé vystoupí doslova z plátna: "Budu vystrašený jako každý jiný divák v kině." A herec Kerr Smith k tomu dodává: "Miluji napětí a strach a Harry Warden je jeden z největších filmových padouchů, kterého znám."

Herecké obsazení
V popředí celého příběhu Krvavý Valentýn 3D jsou spolužáci ze školy lapení do starého mileneckého trojúhelníku: Tom, Axel a Sarah - Axelova žena a Tomova láska ze střední školy.

"Jensen, Jaime a Kerr dávají postavám potřebnou hloubku," říká Lussier. "A velmi dobrou podporu dostávají i od Kevina Tigheho, Toma Atkinse a Edi Gathegiho. Každý z nich vnesl do filmu o hodně více, než co bylo napsáno ve scénáři."

Jensen Ackles hraje Toma Hannigera, který je takovým katalyzátorem příběhu. "Tom se vrací do malého města, aby zde dokončil rozdělanou práci. Jensen má pro tuto roli velmi dobré předpoklady, je velmi přirozeně charismatický a má dobrý cit pro kameru," říká režisér.

Unikátní 3D technika oslovila i samotného Acklese, který byl zvědavý, jak film bude na plátně vypadat. "Všechno ve 3D vypadá tak nějak líp a realističtěji a pevně věřím, že nám technika pomohla zvětšit faktor hrůzy, který by neměl v žádném hororovém filmu chybět," říká herec Ackles a dodává: "Patrick byl opravdu fantastický. Já osobně si myslím, že ze střihačů jsou opravdu skvělí režiséři, protože oni mají velmi dobré vidění filmu jako celku a tak lépe vědí, co přesně chtějí a jak toho dosáhnout. A kromě toho Patrick má ještě velmi vyvinutou schopnost práce s herci. Práce s ním je opravdu potěšením."

Jaime King hraje Sarah, ženu uprostřed milostného trojúhelníku. "Jamie není typickou kráskou z hororů. Ona přinesla do své postavy nezvyklou hloubku, kdy musí balancovat mezi starou láskou k Tomovi a současnou láskou ke svému manželovi" říká režisér.

King naopak chválí režiséra: "Moje postava ze scénáře byla trochu plochá, tak jsme si s Patrickem a ostatními sedli a vymýšleli jsme, jak udělat náš příběh více komplexní a propojený, což se nám, myslím, povedlo." Herečka také nacházela inspiraci v hereckých partnerech Acklesovi a Smithovi: "Práce s Kerrem a Jensenem mě naučila dívat se na práci trochu z jiného úhlu a opravdu mě bavilo sledovat, jak se vše vyvíjí do výsledné podoby."

I samotný Kerr Smith byl z Jamie nadšen: "Jamie je prostě fantastická. Je pokaždé velmi inspirující pracovat s někým jako je ona. Naprosto dokonale rozumí každé scéně a to je opravdu velká pomoc i pro ostatní."

Pro režiséra byla postava Axela tou nejtěžší y pohledu obsazení. "Axel je velmi konfliktní muž s temnými myšlenkami a také ví, že byl až druhou volbou pro Sarah. Kerr byl pro tuto postavu jako stvořený, protože má v sobě nějaké temné stránky a dokáže jít postavě až pod kůži," říká Lussier.

"Rád chodím na plac bez jasné představy, mám samozřejmě v hlavě nějaké nosné myšlenky, ale zbytek se snažím vytvářet až při natáčení. A Partick mi dal tolik svobody, což bylo oprvadu skvělé," říká představitel Axela.

Celý ansábl tak splnil režisérova očekávání. "Všichni podali velmi dobré výkony, jak herci, tak i štáb a bez jejich přičinění by film nebyl tím čím je," říká Lussier.

Film se natáčel v pravém, již nevyužívaném, dole v Pittsburghu, v západní Pensylvánii, která je pověstná množstvím dolů. "Pravý důl je prostě lepší než důl vytvořený ve studiu," říká režisér a herci i štáb s ním souhlasí i přesto, že natáčení probíhalo v opravdu extrémních podmínkách. "Takový důl je opravdu velmi neutěšené místo, všude je plno prachu, bláta a kapající vody. Byli jsme pořád obaleni vrstvou prachu a kdo ví, čím ještě. Někteří ze štábu dokonce říkali, že to bylo nejhorší místo, na kterém kdy natáčeli i přesto, že točí filmy i třicet let," dodává Lussier.

3D technologie




Krvavý Valentýn 3D byl natáčen plně optimalizovaným 3D za použití nového formátu HD 4K, který je schopen zachytit 4000 pixelů v 30 rámečcích za sekundu (klasický HD formát zachytí pouze 2000 pixelů). Filmaři při natáčení použili dva druhy digitálních kamer: Red One a Silicon Imaging SI-2K Digital Cinema Camera. Oba dva druhy jsou menší a lehčí než klasicky používané kamery 2D a 3D.

Zařízení a techniky použité při natáčení tohoto filmu byly opravdu revoluční i pro takového veterána 3D jakým je Max Penner: "Dříve měli 3D kamery mnohem větší motorek a byly i těžkopádnější."

Dalším rozdílem bylo, že se nic nezachycovalo na film, ale na kompaktní flash disky, ze kterých se pak data přehrávala do počítače. Filmaři tak byli jedněmi z prvních, kdo tuto techniku, podobnou svým systémem k 35mm filmům, použili. "Není to jako kazeta, která jede hodiny a hodiny, musíte kameru pořád nabíjet ve čtyř až osmi minutových intervalech. Tato podobnost s klasickým filmem byla příjemná pro celý štáb," říká Penner.

"S novými kamerami jsme byli schopni upravit vzdálenost mezi dvěmi objektivy i interaxiálem, což dříve nebylo možné," říká Penner.


3-D historie
Hororové filmy již delší dobu hrají vedoucí roli na poli 3D formátu. Prvním takovým velkým filmem byl v roce 1953 House od Wax s Vincentem Pricem. Většina úspěšných 3D filmů, pokud nešlo přímo o horory, si s tímto žánrem alespoň pohrávala jako Bwana Devil, It Came from Outer Space, The Mad Magician a Hitchcockův Dial M for Murder. Asi nejvíce známý film z této doby je pak film o skupině archeologů, kteří objeví prehostorického muže The Creature from the Black Lagoon. Technologie 3D v tomto filmu byla sice hodně limitovaná, ale dobře zapamatovatelná.

Z technických i finančích důvodů byla technologie 3D Hollywoodem trochu přehlížena a diváci tak byli 3D formátem zasaženi až v roce 1961 filmem The Mask. Dalším poměrně úspěšným filmem, který ale kombinoval horor s lehčím pornem byl v roce 1973 film Andy Warhol's Frankenstein. V roce 1980 se do kin dostal další 3D film Friday the 13th Part III a tento byl již naotčen technikou, kdy jste se obrazně dostali jako divák až za samotný objektiv kamery. Filmová studia pak natočila Jaws 3-D a Amityville 3D.

Vzhledem k vysokým nákladům na výrobu těchto filmů ale 3D technologie na dlouhou dobu zůstala výsadou kin IMAX. V současné době, kdy se náklady na výrobu výrazně snížily a kdy i technika je nepoměrně dokonalejší, se dá očekávat boom 3D technologie, což jen dokazují 3D filmy y poslední doby jako Polární expres, Strašpytlík, Beowulf a Cesta do středu Země.


Seznam děl

14. dubna 2009 v 16:15
  • Carrie, 1992 (Carrie, 1974)
  • Prokletí Salemu, 1994 (Salem's Lot, 1975)
  • Vztek (Rage, 1975)
  • Osvícení, 1993 (The Shining 1977) (recenze)
  • Svědectví (The Stand, 1978)
  • Noční směna, 1996 (Night Shift, 1978)
  • Mrtvá zóna, 1999 (The Dead Zone, 1979)
  • Dlouhý pochod, 2005 (The Long Walk, 1979)
  • Žhářka / Podpaľačka, 1998 (Firestarter, 1980)
  • Cujo, 1992 (Cujo, 1981)
  • Srovnáno se zemí, 2005 (Roadwork, 1981)
  • Danse Macabre (Danse Macabre, 1981)
  • Temná věž: Pistolník, 1999 (The Dark Tower: The Gunslinger, 1982)
  • Running Man, 1993 (Running Man, 1982)
  • Creepshow (Creepshow, 1982)
  • Čtyři roční doby, 2003 (Different Seasons, 1982)
  • Christina, 1997 (Christine, 1983)
  • Řbitov zviřátek, 1994 (Pet Sematary, 1983)
  • Talisman, 1996 (The Talisman, 1984)
  • Kletba (Thinner, 1984)
  • Parta kostlivců, 1992 (Skeleton Crew, 1985)
  • Období vlkodlaka, 2003 (Cycle Of The Werewolf, 1985)
  • To, 1993 (It, 1986)
  • Temná věž II: Tři vyvolení, 1999 (The Dark Tower II: The Drawing Of The Three, 1987)
  • Dračí oči, 1996 (The Eyes Of The Dragon, 1987)
  • Misery, 1994 (Misery, 1987) (recenze)
  • Tommyknockeři, 1997 (The Tommyknockers, 1987)
  • Temné vize, 1996 (Dark Visions, 1988)
  • Noční můry na nebi (Nightmares In The Sky, 1988)
  • Temná půle, 1997 (The Dark Half, 1989)
  • Svědectví, 1995 (The Stand, 1990)
  • Čtyři po půlnoci, 2002 (Four Past Midnight, 1990)
  • Nezbytné věci, 1993 (Needful Things, 1991)
  • Temná věž III: Pustiny, 2000 (The Dark Tower III: The Wastelands, 1992)
  • Dolores Claibornová, 1996 (Dolores Claiborne, 1992)
  • Geraldova hra, 1996 (Gerald's Game, 1993)
  • Noční můry a snové výjevy, 2004 (Nightmares & Dreamscapes, 1993)
  • Nespavost, 1997 (Insomnia, 1994) (recenze)
  • Rose Madder, 1998 (Rose Madder, 1995)
  • Zelená míle, 1997 (The Green Mile, 1996)
  • Beznaděj, 1998 (Desperation, 1996)
  • Strážci zákona, 1998 (The Regulators, 1996)
  • Temná věž IV: Čaroděj a sklo, 2001 (The Dark Tower IV: Wizard And Glass, 1997)
  • Šest příběhů (Six Stories, 1997)
  • Pytel kostí, 2000 (Bag Of Bones, 1998)
  • Legendy, 1999 (Legends, 1998)
  • Holčička, která měla ráda Toma Gordona, 2000 (The Girl Who Loved Tom Gordon, 1999)
  • Srdce v Atlantidě, 2001 (Hearts In Atlantis, 1999)
  • Bouře století (Storm Of The Century, 1999)
  • Krev a kouř (Blood And Smoke, 1999)
  • Rostlina (The Plant, 2000)
  • Jízda na Střele, 2000 (Riding The Bullet, 2000)
  • O psaní: Memoáry o řemesle, 2002 (On Writing: A Memoir Of The Craft, 2000)
  • Pavučina snů, 2002 (Dreamcatcher, 2001)
  • Černý dům, 2003 (Black house, 2001)
  • Všechno je definitivní, 2003 (Everything's Eventual, 2002)
  • Z buicku 8, 2003 (From A Buick 8, 2002)
  • Temná věž V: Vlci z Cally, 2004 (The Dark Tower V: Wolves Of The Calla, 2003)
  • Temná věž VI: Zpěv Susannah, 2005 (The Dark Tower VI: Song Of Susannah, 2004)
  • Temná věž VII: Temná věž, 2006 (The Dark Tower VII: The Dark Tower, 2004)
  • Cell (Cell, 2006)
  • Hodina děsu (později vyšlo jako součást Parta kostlivců)
  • Mrtví se někdy vracejí
  • The Body

Stephen King

14. dubna 2009 v 16:03
Stephen Edwin King
[21.9.1947-]

Stephen Edwin King se narodil 21. září 1947 v Portlandu (Maine). Byl překvapivým přírůstkem do rodiny, protože jeho matce bylo řečeno, že nemůže mít děti. Jeho rodiče Donald a Nellie zažívali období manželské krize, a když byly Stephenovi pouhé dva roky, jeho otec, podomní prodavač Electroluxu, si odskočil pro cigarety... ale už se nikdy nevrátil. Stephen King od té doby svého otce neviděl.

Stephen a jeho adoptovaný starší bratr David žili s matkou porůznu mezi Massachusetts a Maine a jeho vášeň pro psaní vyšla najevo v roce 1959, kdy napsal nějaké články do "novin" svého bratra, které měly náklad kolem 20 výtisků. Stephen psal články a názory na soudobá televizní show. Pod dojmem relativního úspěchu namnožil Stephen jednu ze svých povídek a rozeslal je místním lidem za celých TŘICET CENTŮ! Dokonce prodal ve škole několik svých výtvorů, dokud mu to učitelé nezatrhli.

Během těchto let napsal King řadu povídek, a řadu z nich vydala společnost Triad and Gaslight Books. Vydavateli byli ve skutečnosti Stephen a David Kingovi společně s Chrisem Chesleyem. Posledním z těchto děl vydaných vlastním nákladem byla dvoudílná povídka Hvězdní vetřelci (The Star Invaders).

Mnohé z Kingovy rané tvorby bylo založeno na sci-fi, ale protože neměl vědecké vzdělání, povídky byly trochu slabé co do detailů, ale stále výborné na kluka jeho věku. Stephenův zájem o horror začal v roce 1959, kdy našel v domě své tety krabici starých sci-fi a horrorových časopisů. Inspirován takovými spisovateli jakými byli Howard Phillips Lovecraft, Robert Bloch nebo Jack Finney, začal mnohem více uvažovat o psaní horroru a později toho roku vydal povídku Byl jsem mladým vykradačem hrobů (I Was A Teenage Grave Robber). Navzdory této rané publikaci se mu naskytla první profesionální zakázka až v roce 1967, kdy Startling Mystery Stories koupili jeho povídku Skleněná podlaha (The Glass Floor).

Stephen King odmaturoval na střední škole v roce 1966 a pokračoval na Mainské univerzitě v Oronu. V době studií potkal svou budoucí manželku, Tabithu Spruceovou. V roce 1970 získal titul bakaláře angličtiny, a v roce 1971 si vzal Tabithu.

Začal pracovat v závodní prádelně, pak se stal vrátným, a na podzim roku 1971 učitelem angličtiny na Hamdenské veřejné škole v Maine. Nebyla to dobře placená práce, takže měl problémy se splácením účtů. Psal kdykoli, když zrovna nepracoval a v roce 1974 konečně vydal v nakladatelství Doubleday Carrie, po tom, co za tuto knihu, kterou zachránila před odpadkovým košem Tabitha, získal zálohu 2 500 dolarů. Carrie znamenala okamžitý úspěch, a film, natočený podle ní v roce 1976, se stal neméně populárním.
12. května 1973 změnil navždy život Kingových jediný telefonní hovor. Doubleday prodal práva na dotisk Carrie New American Library (NAL) za 400 000 dolarů a King získal polovinu. Úsilí o vydělání peněz teď přestalo a Stephen se mohl soustředit na psaní, stejně jako tomu bylo vždycky v minulosti. Stephenova matka se bohužel tisku Carrie už nedožila.

Přijetí románu Prokletí Salemu, původně nazvaného "Druhý příchod" jakožto Kingovy druhé knihy bylo dostatečné na to, aby dalo Kingovi nálepku spisovatele hororů, ale nezdálo se, že by ho to trápilo. Pozdější prodej práv na dotisk u NAL mu vydělal polovinu z 500.000 dolarů prodejní ceny.

Kingovým třetím románem, který přišel do tisku, bylo Osvícení, inspirované víkendovou návštěvou jednoho hotelu. Stephen a Tabitha se rozhodli strávit víkend bez dětí v Stanleyově hotelu v Estes Parku. Jako mnohokrát předtím i potom, použil King skutečné postavy z hotelu, včetně Gradyho, hotelového barmana. King řekl: "Do postavy Jacka Torranceho jsem byl schopen vložit řadu svých nešťastných agresivních popudů..." Tímto románem si definitivně připsal přízvisko spisovatele hororů.

King se rozhodl z různých důvodů opustit Doubleday a připojit se k NAL (vlastníkovi vydavatelství Viking). Ten hlavní byl finanční. King však také objevil další postranní efekt. Když vydávali Mrtvou zónu, byla obálka mnohem přitažlivější pro oko, a kniha samotná měla lepší vzhled a atmosféru než knihy vydané Doubledayem.

Od té doby vydal více než 30 románů, a tiskem prošlo přes 100 milionů kopií.

Stephen King má rád rockovou hudbu (t.j. Bruce Springsteena). Ve svých románem má řadu citací z rockových písní, a sám je členem skupiny Rock Bottom Remainders. Dalšími členy této skupiny jsou Dave Barry, Amy Tan, Robert Fulghum, Matt Groening (duchovní otec slavného seriálu Simpsonovi) a Roy Blount Jr. "Rock n Roll", říká Stephen King, "stále osvěžuje a posilňuje ty, kteří cvičí jeho záhady." On i další bestselleroví autoři v Rock Bottom Remainders čas od času vyjedou po východním pobřeží a pořádají vystoupení.

Nyní se zaměřme na Kinga, jako člověka. Zatímco mnozí z jeho nesčetných fanoušků jsou více než jen trochu výstřední, spisovatel sám se zdá být téměř promyšleně normální. Na sobě nosí Levisky, v náprsní kapse má kuličkové pero, dívá se na baseball a pije Pepsi. Žije poklidně v Bangoru, v Maine se ženou a dětmi. "Má žena, mé děti - mě vidí z jedné stránky," říká King, "ale když píšete, něco se stane - něco, co není normální. Ať už jsem kdokoli, když jdu okolo vás, je to jeden člověk. Ale někdo jiný píše ty knihy."

V roce 1989 podepsal King obchod s vydavatelstvím Viking, z kterého získal čistý zisk 35 millionů dolarů za čtyři knihy - nový rekord. Stejně velkoryse jako v případě oné smlouvy, ohlásil v roce 1997 své rozhodnutí Viking opustit, aby uzavřel novou smlouvu s firmou ochotnou zaplatit nabízenou cenu 17 milionů dolarů za jeho další román, Pytel kostí. Brzy se dohodnul se společností Simon and Schuster, která mu mohla dát odměnu 8 milionů dolarů za tisícistránkový svazek, včetně 50ti procentního podílu ze zisku z jeho prodeje a z prodeje dvou dalších děl - sbírky povídek a nebeletristické knize o psaní.

V roce 1999 Stephena Kinga porazilo auto a tato nehoda si vyžádala dlouhou a těžkou rekonvalescenci. Tato situace se odrazila v řadě momentů jeho následující tvorby, kterou musel kvůli ní značně omezit. Nicméně se s vervou pustil do práce a výsledkem jsou romány jako Pavučina snů nebo Černý dům.

V současnosti Stephen King dokončuje svou velkolepou ságu o Temné věži a na veřejnosti se objevila i zpráva, že by její vydání měla završit kariéru tohoto pracovitého spisovatele. Nicméně, co je na této zvěsti pravdy ukáže až čas.

Heath Ledger=o)

10. dubna 2009 v 21:59
Rodné jméno: Heathcliff Andrew Ledger
Národnost: australská
Datum narození, místo: 4.4.1979, Perth, Západní Austrálie
Datum úmrtí, místo: 22.1.2008, New York

Australský herec. Narodil se 4. dubna 1979 v australském městě Perthu. Jeho rodiče zbožňovali anglickou literaturu a dílo Emily Brontëvové. Když se narodil, pojmenovali jej podle hrdiny románu Na větrné hůrce Heathcliff Andrew Edgar stejně jako jeho sestru Catherine. Otec Kim byl důlní inženýr, sportovec a vášnivý amatérský automobilový závodník. Matka Emma učila francouzštinu. Nebylo mu ani deset let, když se rodiče rozvedli. Přes tuto skutečnost se psychicky přenesl velmi rychle. Ještě na škole, povzbuzován svoji sestrou, se objevil na jevišti Shakespearovské společnosti v Perthu. Už na počátku prokázal svůj divadelní talent. Nepřitahovalo jej pouze divadlo, zalíbení našel i v tanci. V šestnácti letech se vydal se svým kamarádem Trevorem Di Carlem na několik tisíc kilometrů dlouhou cestu do Sydney. Chtěl se stát slavným a bohatým. Právě v Sydney debutoval jako osmadvacetiletý ve filmu Blackrock. Byla mu otevřena cesta do australské televize. Nevybral si nejlehčí cestu. V televizním seriálu Pot (Sweat) měl na výběr hrát zdatného plavce a nebo cyklistu, gaye. Vybral si to druhé. S ohledem na jeho mládí a konzervativní australskou společnost toto byla riskantní volba. Nicméně uspěl. Další kontroverzní role určily další jeho uměleckou kariéru.

Komedie Deset důvodů, proč tě nenávidím z roku 1999 ho posunula do typu moderního a neortodoxního mladého muže. Nabídky tvůrců se po této roli jen hrnuly. Ledger si svoje role pečlivě vybíral, i když měl existenční potíže. Peníze z filmů se totiž hned rozkutálely. Žil o instantních polévkách a vodě.

Postupně se propracovával a stával se známým. V Austrálii se dále objevil v tarantinovské komedii Two Hands - Ruce pryč. Hollywood ho však nijak nepřitahoval. Nakonec si Los Angeles zamiloval.

Jeho soukromý život zatím nepatří k nejčastěji protřásaným tématům hollywoodských bulvárů. Vystřídal několik žen, většinou starších kolegyň. Nakonec se zamiloval do herečky Michelle Williamsové. Ta s ním hraje ve filmu Zkrocená hora, kde ztvárnila roli Almy. Narodila se jim dcera Matilda Rose. Zatím jsou jen zasnoubeni.

Objevil se ve filmech Patriot, Příběh rytíře, Čtyři pírka, Casanova a Ples příšer.

Z filmografie:

Blackrock (1997)
Two Hands - Ruce pryč (1998, Two Hands)
Deset důvodů, proč tě nenávidím (1999, 10 Things I Hate About You)
Patriot (2000, The Patriot)
Příběh rytíře (2001, A Knight's Tale)
Ples příšer (2001, Manster's Ball)
Kletba bratří Grimmů (2005, The Brothers Grimm)
Zkrocená hora (2005, Brokeback Mountain)
Casanova (2005, Casanova)

Heath Ledger

10. dubna 2009 v 21:55
Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery

Heath Ledger Picture Gallery